USUWANIE ZĘBÓW ZATRZYMANYCH

Zęby zatrzymane, podobnie jak zęby mądrości - ósemki, stanowią dla każdego duży kłopot.
Najczęściej niezbędne jest ich usunięcie.
Zęby zatrzymane nie przebijają dziąsła i zatrzymują się w tkance kostnej.
Zęby zatrzymane, często powodują problemy ortodontyczne związane z nieprawidłowym ułożenie zębów sąsiadujących co prowadzi do wady zgryzu.
Ponadto, istnienie zębów zatrzymanych może generować inne schorzenia przyzębia o przykrych konsekwencjach.

Chirurgia stomatologiczna Katowice Usuwanie zębów zatrzymanych  - model

Usuwanie zębów zatrzymanych

Czy zwlekać z usunięciem zębów zatrzymanych

Usuwanie zębów zatrzymanych prędzej czy później staje się koniecznością.
Zwlekanie z usunięciem zębów zatrzymanych może być przyczyną różnorakich zmian w jamie ustnej.
Zęby zatrzymane powodują najczęściej dysfunkcję (SSŻ) - stawu skroniowo-żuchwowego.
Ponadto, może powstać próchnica zębów lub mogą powstawać inne dolegliwości bólowe.
Usuwanie zębów zatrzymanych należy rozpocząć wizytą w gabinecie stomatologicznym i konsultacją z chirurgiem szczękowym.
Zawsze konieczna jest diagnostyka jamy ustnej.
Chirurg wykonuje niezbędne zdjęcia RTG oraz tomografię komputerową 3D.
Tomografia precyzyjnie obrazuje dokładne położenie i wielkość zębów planowanych do usunięcia.
Po analizie dokumentacji medycznej chirurg stomatolog wyznacza termin zabiegu.
Wydaje zalecenia dla pacjenta dotyczące czynności przygotowawczych do zabiegu.

Chirurgia stomatologiczna Katowice Usuwanie zębów zatrzymanych - diagnostyka

Usuwanie zębów zatrzymanych - diagnostyka

Usuwanie zębów zatrzymanych - przebieg zabiegu
Usuwanie zębów zatrzymanych - Podkreślnik tytułu2

Usuwanie zębów zatrzymanych jest wykonywane przez chirurga szczękowego w gabinecie stomatologicznym.
Zabieg najczęściej jest złożony, wymagający od chirurga precyzji i doświadczenia.
Usuwanie zębów zatrzymanych obarczone jest znacznym prawdopodobieństwem wystąpienia powikłań po zabiegowych.
Najczęstszymi powikłaniami związanymi z zabiegiem jest uszkodzenie korzeni zębów sąsiadujących.
Ponadto, jesteśmy narażeni na powstanie przetoki nosowej, uszkodzenie nerwu zębodołowego lub także inne uszkodzenia w jamie ustnej.

Chirurgia stomatologiczna Katowice Usuwanie zębów zatrzymanych

Usuwanie zębów zatrzymanych

Po usunięciu zęba zatrzymanego zakładane są szwy i opatrunek.
Chirurg stomatolog wypisuje leki ( najczęściej antybiotyk przeciwdziałający powstaniu stanu zapalnego oraz środki przeciwbólowe.
Dodatkowo chirurg zaleca płukanie, przez jakiś czas, miejsca ekstrakcji środkiem bakteriobójczym oraz objaśnia sposób utrzymania higieny jamy ustnej ( szczotkowanie zębów miękką szczoteczką przeznaczoną dla pacjentów po zabiegach chirurgicznych ).

Usunięcie zęba zatrzymanego pozostawia najczęściej znaczną ranę i ubytek kostny w miejscu ekstrakcji.
Często zalecanym działaniem jest wszczepienie implantu i wypełnienie braku zębowego sztucznym zębem.
Jest to działanie pozwalające utrzymać stan uzębienia w dobrej kondycji.
Podczas wszczepiania implantu może być niezbędne uzupełnienie braków kostnych powstałych podczas usuwania zęba zatrzymanego.
Reasumując, usuwanie zębów zatrzymanych jest prawie zawsze sporym wyzwaniem dla pacjenta i chirurga stomatologa.
Zęby zatrzymane to zawsze duży problem dający z czasem różne powikłania i komplikacje.
Należy mieć świadomość, że jest to zabieg zwykle konieczny i powinien zostać przeprowadzony jak najwcześniej.

STOSUJEMY NAJNOWSZE
TECHNIKI LECZENIA

Jesteśmy na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami chirurgii stomatologicznej.
Podnosimy swoją wiedzę na cyklicznych szkoleniach, kontaktach i konferencjach naukowych odbywanych w kraju i zagranicą.
Specjalistyczne wyposażenie naszych gabinetów pozwala wykonywać zabiegi chirurgiczne z największą precyzją. Zdobyte doświadczenie i wiedza naszych lekarzy stomatologów, pozwalają wykonywać najbardziej złożone zabiegi chirurgii stomatologicznej.

Chirurgia stomatologiczna Katowice uczymy się od najlepszych2

Chirurgia stomatologiczna Katowice

Profesor Nentwig  -  twórca systemu implantologicznego Ankylos.

Pow​rót do wykazu zabiegów