Leczenie zębów

9Stomatologia zachowawcza to dziedzina zajmująca się głównie zapobieganiem i leczeniem próchnicy zębów.
Próchnica twardych tkanek zębów to choroba zakaźna, która może przenosić się na sąsiednie zęby, a nie leczona może doprowadzić do powikłań ze strony miazgi zęba.

Bakterie, które przenikają do miazgi i do tkanek otaczających korzeń zęba, mogą stanowić ognisko zapalne. Istnienie ognisk zapalnych jest szczególnie niebezpieczne dla osób cierpiących na schorzenia serca, czy nerek ale także kobiet będących w ciąży lub ciążę planującą. Stomatolog jest lekarzem pierwszego kontaktu, który może wykluczyć lub potwierdzić istnienie ognisk zapalnych w organizmie.
W naszej Klinice stosujemy w leczeniu zachowawczym materiały najwyższej jakości. Naszym priorytetem jest zachowanie żywotności zęba i estetyka – staramy się, aby każda rekonstrukcja utraconych tkanek zęba była jak najbardziej naturalna. Dysponujemy różnymi materiałami, które lekarz dentysta dobiera zależnie od rodzaju i wielkości ubytku tkanek.

W przypadku, gdy zniszczenie korony zęba jest duże i nie gwarantuje właściwego utrzymania wypełnienia proponujemy naszym pacjentom wzmocnienie odbudowy za pomocą  ćwieków okołomiazgowych, wkładów z włókien szklanych, wkładow indywidualnych lub wykonanie kosmetycznych uzupełnień typu inlay, onlay lub koron.
Wkłady  mogą stanowić podbudowę dla prac protetycznych albo rekonstrukcji wykonywanych z materiałów kompozytowych.